

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Ако имате възражение или оплакване срещу българска реклама, вече има кой да ви чуе и да разреши казуса по бърз и ефективен начин. Вчера рекламната индустрия прие правила за етична търговска комуникация, които бяха подкрепени от три от най-големите браншови организации в рекламата - Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции (АРА) и Асоциацията на телевизионните и радио оператори (АБРО), в които членуват едни от най-големите международни компании, голяма част от рекламните агенции и по-големите електронни медии в България.
Зад създаването и приемането на Етичния кодекс на рекламната индустрия стои Националният съвет по саморегулация, който вече води преговори и със Съюза на издателите в България, PR общността и Българската уеб асоциация. Очаква се до края на годината и те да приемат кодекса на бранша. В процеса на създаване на кодекса, НСС е бил консултиран и подкрепен от редица европейски организации, сред които Европейския алианс за рекламни стандарти и Световната федерация на рекламодателите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Надявам се, че авторите на идеята за самоконтрола не смятат че нещата трябва да свършат там. Не вярвам, че ще е ефективно тези които печелят от продажби, да контролират сами себе си, за допустимите границите и методите, с които да го правят. Засега те не го правят. Цялата реклама на алкохол, например трябва да е абсолютно забранена. Тя и сега уж е забранена, само че нищо не става. Самоконтрол :-) Българските производители са просто по-нагли и се движат по ръба, а често и отвъд закона.
Трябва да се приложи пълна и ефективна забрана, защото алкохолът е вреден, наркотик е, разваля здравето, разбива живота и е причина за сигурно 100 процента от битовото насилие. Никой не бие жена си и не коли брат си без да е пиян :-)
Трябва да им се забрани да използват въобще търговски марки, да се продават в масовата търговска мрежа, само в аптеките, от еднакви бели бутилки.
Как ви се струва този самоконтол? Ще го приложите ли :-)
Правила за етична търговска комуникация - не ги изчетох до края, но стигнах до частта, която касае и децата.
Искам да попитам производителя на плодово кисело мляко, чиято реклама се върти от края на лятото, защо трябва да има намек за секс и сексуално изживяване насаме, разхвърляни дрехи по пода, ревнивец с облещени очи, при положение, че децата ми искат да го опитат това просто мляко.
Все пак това е кисело мляко, да му се невиди. И ако не мога да излъжа децата изобщо да хапнат кисело мляко, то ги лъжа с плодово, но рекламата е под всякаква критика.
Или онези реклами, в които момиченцата помагат на майките си и с меден детски гласец декларират, че помагат и ще станат същите като майките си.
Ами аз не искам моята дъщеря да я възпитавам като бъдеща домакиня, а като човек, на който ще му осигуря освен нормално детство без лишения, но и по-доброо образование, за да има самочувствието на истинска работеща жена, а не чистачка и готвачка.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.