Бизнесът среща правителството
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бизнесът среща правителството

Бизнесът среща правителството

Панайот Ангарев
3130 прочитания

© Капитал


Обмяна на идеи за преодоляване на кризата и как да бъде отключен потенциала за ръст на българската икономика – това ще е целта на започваща утре среща между бизнеса и правителството. Лектори са министърът на финансите Симеон Дянков, на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, на околната среда и водите Нона Караджова, на транспорта Александър Цветков и управителят на БНБ Иван Искров. На конференцията ще присъстват повече от 200 представители на най-големите компании в страната.

Част от темите, които ще бъдат обсъждани са: подобряване на средата за всички бизнеси и предстоящите реформи, управлението на държавната собственост, газовите доставки през следващата година и диверсификацията им, развитието на транспортната и ВиК инфраструктура, достъп на частния интерес до летищния парк в България, прозрачност в управлението на екологичните фондове и как да се съчетаят интересите на бизнеса и ограниченията на Натура 2000.

Може да проследите цялата конференция на www.capital.bg, www.dnevnik,bg, както и на живо по телевизия Re:TV. Журналистите на "Капитал" ще се включат от мястото на събитието и в Twitter на @CapitalBg.

Обмяна на идеи за преодоляване на кризата и как да бъде отключен потенциала за ръст на българската икономика – това ще е целта на започваща утре среща между бизнеса и правителството. Лектори са министърът на финансите Симеон Дянков, на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, на околната среда и водите Нона Караджова, на транспорта Александър Цветков и управителят на БНБ Иван Искров. На конференцията ще присъстват повече от 200 представители на най-големите компании в страната.

Част от темите, които ще бъдат обсъждани са: подобряване на средата за всички бизнеси и предстоящите реформи, управлението на държавната собственост, газовите доставки през следващата година и диверсификацията им, развитието на транспортната и ВиК инфраструктура, достъп на частния интерес до летищния парк в България, прозрачност в управлението на екологичните фондове и как да се съчетаят интересите на бизнеса и ограниченията на Натура 2000.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    alex4o avatar :-|
    Александър Кръстев

    Линкът е счупен!

  • 2
    ekcta3u avatar :-|
    EkcTa3u

    Похвално за правителството, че търси връзка и съвети с реалния бизнес. А не като Станишев миналата година да казва, че кризата била само за големите държави и нас даже можело да ни отмине !!!

  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#2] от "EkcTa3u":ми тя Кризата него си го отмина човекът, така че си е бил прав, а който е в криза да си прави срещи за преливане от пусто в празно полято "с отбрани питиета" и "благи пожелания"! Кризата ги обича тези работи,.... срещите.....

  • Enchev,Iliya

    Ето истините, четете разумни БЪЛГАРИ и излезте от Евро-ХИПНОЗАТА;
    Стигат ни 500 и кусур години РОБСТВО а сега и Евро тръкова!!
    http://novred.narod.ru/
    Проектът "Ран-Ът" (1990 г.)- подготовка на гибелта на българската икономика

    "Благодарение на проекта “Ран-Ът” сега българската икономика е в руини и България е върната със 100 години назад в своето развитие"

    Планът за разорение на България
    Проектът "Ран-Ът"
    1990 г.
    Една зловеща приказка, която ни остави на края на света..
    http://bgsviat.narod.ru/index.htm
    След избухването на демокрацията правителството на Андрей Луканов кани екип от 22-ма специалисти от Фондацията на националната камара на САЩ, начело с Ричард Ран и Роналд Ът, за да разработят "Проект за прехода към пазарна икономика и демократичен капитализъм". Към тях се присъединява и екип от 29 български специалисти.
    Това е практическата програма, по която се измени обществения строй в България. Още през март-август 1990 г. с този документ са предопределени всички бъдещи процеси в икономическия и обществения живот у нас. В него се залага стопанското, културното и духовното съсипване на страната. От самото начало новите управници са знаели всичко, което ще последва в България.
    Интересно е да се знае, че докладът по “Проекта Ран-Ът” е приет от Народното събрание с ръкопляскания, а по един екземпляр от него е получил всеки от депутатите.
    При представянето на проекта в пленарната зала, Андрей Луканов заявява: “Програмата съдържа рационални елементи и от двете платформи – на БСП и СДС, както и съгласуваните между двете основни политически сили идеи в периода преди и след изборите”. И сини, и червени са работели заедно с екипа на националната камара на САЩ в ущърб на България.

  • 5
    Avatar :-|
    Шератон

    МРРБ обеща Публично обсъждане на 39-тата промяна в ЗУТ.Дали ще го направят и то до края на Ноември както обещаха? ... иначе е публична тайна ,че без рушвет при наличния ЗУТ не можеш да откриеш търговски обект.
    Въпросът е за кого ще са промените най-вероятно отново за доброто на Камарата на архитектите,на строителните инженери на Надзорните фирми, а за малките фирми ще доживеем ли някой да направи промени и за тях?

    Ето четиво за експертите от МРРБ и за г-жа Захариева-юристката, които никога не са откривали какъвто и да е собствен търговски обект !

    На срещата в Шератон със сигурност не е имало предствители на малкия бизнес ,който се бори ежечасно с оцеляването си и въпреки следващите кръгове на ада,които са осигурени от Държавата!

    Откриването на магазин или кафене:
    или 32 кръга на ада-готови ли сте да влезете?

    Те ви са гарантирани от държавата чрез ЗУТ.

    След намирането на...

    Прочитане на целия коментар подходящо помещение и сключването на договор за наем всекидневието на бъдещия търговец се превръща в един малък ад, наречен оформяне на документи. Процедурата се състои от 32 стъпки, при които пред всевъзможни инстанции се представят купища бумащина и комисии преценяват дали са изпълнени с абсолютна точност безбройните им (понякога доста абсурдни) изисквания. Всяко ведомство има фиксиран срок, в който трябва да излезе със становище или да издаде разрешително, като периодите варират от седмица до четири месеца. Ако ги съберете, излиза, че за да заработи в рамките на закона, един търговец трябва да премине през около година и половина ходене по мъките. В много от случаите, разбира се, не всичко върви гладко. Анонимният чиновник, на когото сте предали документите си в началото на месеца, в средата излиза в отпуска и преписката се отлага за неопределено време.
    Междувременно обикновено търговският обект работи НЕЗАКОННО или полузаконно, с всичките глоби и рушвети, произтичащи от това. Обобщената последователност на необходимите действия е, както следва (процедурата за откриване дори на миниатюрно кафене и магазинче е :

    1. Подаване на скица на имота (14 дни)
    2. Изваждане на виза за проучване и проектиране (30 дни).
    3. Изготвяне на проекти по всички части - архитектура, електро, ВиК, ОВ (вентилации), технологии.
    4. Съгласуване на проектите в ХЕИ (15 дни). Изискват документи на фирмата, под което отделните инстанции разбират различни неща.
    5. Съгласуване на проектите в пожарната (30 дни).
    6. Прехвърляне на електромера на фирмата, експлоатираща обекта.
    7. Прехвърляне на водомера на фирмата, експлоатираща обекта.
    8. Разрешение за строеж на съответната община (30 дни).
    9. Договор с независим строителен надзор.
    10. Откриване на строителна площадка (ако се изисква) при промяна на фасада и конструктивни промени (30 дни). Дотук са минали шест месеца, в които кандидат-собственикът е инвестирал и е плащал наем (минимум четирицифрена сума в долари). “Но те съвсем спокойно могат да ти кажат “а, не, не може”. Тогава става страшно, знаете за какво става въпрос - няма да казвам, само ще показвам”, обяснява човекът дръзнал да прави частен бизнес в търговски обект с характерния жест на потриване на палец и показалец. По-нататък този жест ще се повтаря все по-често.
    11. Заверка на заповедна книга в ДВСК (2 дни). Както твърдят очевидци, там преписките са огромни и за да преминат документите от едната купчина в другата... отново играят пръстите.
    12. Следва изпълнение на предвиденото преустройство под ръководството на строителния надзор.
    13. Актове за скрити работи по време на строителството
    14. Замерване на импеданс (72 часа).
    15. Замерване на ФРС (фактори на работна среда) (14 дни).
    16. Санитарно разрешително (10 дни).
    17. Становище за експлоатация от пожарната (30 дни). Както и по предишната точка, има немалко вероятност да ви върнат, защото нещо “не е както трябва”.
    18. Ветеринарно-санитарно разрешително (ДВСК) (15 дни).
    19. Становище на проектантите, че обектът е годен за експлоатация.
    20. Становище от главния архитект и заверка на екзекутиви (30 дни). На този напреднал етап може да се окаже, че сградата, в която се строи, е архитектурен паметник. Ако той е от национално значение, всичко спира дотук с едни солидни разходи за търговеца.
    21. 72-часова ОВ проба.
    22. Декларация от инвеститор и собственик за строителна стойност на обекта.
    23.Технически паспорт.Нищо,че сградата в която сте наели обектът няма такъв , а и сградите построени преди 30 години не отговарят на изискванията по сегашния ЗУТ.Отново следва формално изготвяне на Технически паспорт,плащане и корупция.
    24. Конструктивно становище - финално от инженер-конструктор, че обектът е годен за въвеждане в експлоатация.
    25. Акт 15 - подписва се от собственик, изпълнител, инвеститор, проектанти и надзор. Както показва неприятният опит, това е поредният етап, на който някой може да заяви, че не e съгласен по собствени причини.
    26. Окончателен доклад от строителния надзор (7 дни).
    27. Разрешение за ползване (30 дни).
    28. Регистрация на търговски обект (30 дни). За целта се представя целият натрупан до този момент забележителен набор от документи
    29. Лиценз за продажба на спиртни напитки (30 дни)
    30. Лиценз за продажба на тютюневи изделия (30 дни)
    31. Категоризация (120 дни).
    32.Документ от Кадастъра.

    Проблемът в България е безкрайното протакване, неяснотите, произтичащи от това, че повечето инстанции не са си направили труда да изложат изискванията си в ясен вид, хаосът от гишета с разнопосочно работно време и произтичащата от всичко това свръхдоза корупция.

  • 6
    Avatar :-|
    SIDDHARTHA

    До коментар [#5] от "Шератон":


    Прав/а сте

    За малкия бизнес никой не го е грижа!
    Той няма как да дава големи рушвети!
    Вижте само таксата колко лева!

    А какво можем да кажем на управниците:

    -БЕЗУМЦИ! СВЕТА СЕ КРЕПИ НА МАЛКИТЕ НЕЩА!

    НЕ ГИ УНИЩОЬАВАЙТЕ!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.