С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 яну 2001, 0:00, 4680 прочитания

“Мини Купър” блесна в САЩ

Наследникът на легендата дебютира в Детройт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

На току-що завършилото първо за годината автомобилно изложение в Детройт своята бляскава премиера направи отвъд океана и най-малкият автомобил на “BMW груп” - наследникът на легендарното “Мини”. Колата получи положителни оценки от специализираната преса и от широката публика, така както се случи и на премиерата в Европа през есента.
Новият “Мини Купър” е първият и изцяло нов продукт на марката от нейния старт през 1959. “Мини” е основен елемент от историята на автомобила. Той трябва да комбинира емоционалната мощ на легендарния модел с технологията на бъдещето”, казва Франк Стивънсън, шеф-дизайнер на напълно новата кола.
“Мини Купър” е модерна интерпретация на гениалния класик. Стилът му е съвременна реплика на старото “Мини”, като същевременно предлага най-високи технологии. Това го прави една от най-модерните коли в сегмента на малките автомобили на пазара. Освен че

Изглежда великолепно,

той е конструиран да създава истинска наслада от шофирането, съчетана с превъзходна динамика. Истинските ентусиасти независимо от своята възраст, статут и националност ще останат очаровани от неговата индивидуалност, както и от управлението му.
Когато през 1959 Сър Алек Исигонис представи пред света първото “Мини”, той наложи нови стандарти за дизайн и конструиране, превърнали неговото творение в мит, който през следващите десетилетия запази напълно оригиналните си форми. Концепцията бе проста, но гениална - революционно разположените напречно отпред двигател и обединена с него скоростна кутия позволиха при компактни външни размери да се постигне максимално вътрешно пространство. След появата през 1961 на спортната версия, разработена от конструктора Джон Купър, и последвалите три победи в рали “Монте Карло”, името “Мини Купър” направи модела извънредно популярен и осигури търговския му успех. “Макар че новата кола е еволюция на старото “Мини” и носи неговите гени, характер и чувственост, тя е по-голяма, по-мощна и по-мускулеста - ориентирана е към съвременните водачи”, казва пак Франк Стивънсън.
Новото “Мини” е по-дълго с 46 см, по-широко с 36 см и предлага 50% повече вътрешно пространство. Отпред капакът, светлините и решетката оформят уникалното и отличително лице на колата, докато задната част с широкото си ъгловато и заострено тяло, със стърчащи навън арки на калниците създава чувство за

Компактност и динамика

“Мини Купър” ще се произвежда в 14 цвята на купето, като таванът и външните огледала ще се боядисват контрастно в бяло или черно. Алуминиевите джанти ще са бели или сребристи, като стандартният им размер е 15 цола, опция са 16- и 17-цоловите.
Оформлението на интериора е също модерна интерпретация на семплия вид на предшественика, с характерното разположение на скоростомера в средата на таблото. Всички контролни уреди и превключватели се четат лесно и са удобни за употреба. Широките врати, централното заключване, регулирането на волана и на шофьорската седалка по височина правят от новото “Мини” крайно практичен и приспособим към всякакви нужди автомобил. Задната облегалка се сгъва в съотношение 50/50, при което багажното пространство се увеличава драстично. Новото в окачването на колата е многозвенната система отзад. Спирачките са дискови, като предните са вентилирани. Двигателят е 16-клапанен, 1.6-литров, с максимална мощност 115 кс , като при спортната версия “Купър S” достига 160 кс.
“Мини” налага нови стандарти в класа си и с нивото на активната безопасност. Комбинацията от изключително здрава и твърда пътническа клетка, предна и задна деформируема зона, както и укрепванията в страничните врати гарантират

Висока степен на защита

при злополука. Пасивната безопасност е на нужното ниво, включвайки пълен набор от въздушни възглавници - предни и странични за пътниците отпред. И за пръв път в кола от този клас - странични завеси за предпазване на главите на всички пътници. Антиблокиращата система на спирачките се вгражда стандартно, докато опция са тракшън контролът и ксеноновите фарове.
Производството на “Мини Купър” стартира в началото на тази година в завода на “BMW груп” в Оксфорд, Великобритания, при спазване на изключителното ниво на качество на компанията. Продажбите ще се извършват чрез дилърската мрежа на марката, като специално за американския пазар продавачите ще бъдат подбирани. Цената още не е уточнена, но се очаква за САЩ тя да е около 18 000 $.
С излизането си на пазара новото “Мини” заедно с останалите марки в “BMW груп” - BMW и “Ролс-Ройс”, ще формират трите стълба на продуктовата гама на компанията.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Прокълнатите крале

29 мар 2003, 10884 прочитания

Мрачният швейцарец

29 мар 2003, 6975 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капител" Затваряне
Дженифър Лопес: какао и кръв

Вторият албум на пуерториканката J. Lo има повече латино и е по-изпипан от дебютния

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев