С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 яну 2001, 0:00, 717 прочитания

Караоке

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Караокето е вдъхновението на американския филм “Купонджии”, забележителен с няколко будещи съжаление неща. Част от тях - очевидни, други - от кухнята. Опитният зрител ще забележи още в началните надписи, че филмът е семейно дело, за да установи в края му, че той, уви, е останал само израз на фамилна солидарност и нищо повече. Продуцент и режисьор е Брус Полтроу, в една от главните роли - дъщеря му Гуинет. Бащата работи в телевизията, има един-единствен “незапомнящ се” според американската критика филм за голям екран преди 18 години. Гуинет Полтроу стана първостепенна величина, призната и с “Оскар”. Опитът й да прехвърли част от активите на своя статус към баща си заслужава уважение, но е неуспешен.
“Купонджии” е натоварен с прекалено високи за моженето на своя режисьор амбиции. Той иска да е едновременно музикална комедия, социална сатира и драма. Не че не е възможно. Братя Коен например го правят, без да се замислят. Брус Полтроу обаче...
Сюжетът свързва три двойки герои, случайно или нарочно отправили се към заключително състезание по караоке в Омаха. Баща (певецът Хю Луис) и дъщеря (Гуинет Полтроу) се срещат за първи път на погребението на майката, за да намерят пътя един към друг. Чрез песента. Преуспяващ бял търговец (Пол Джамати) зарязва бизнеса и среща по пътищата избягал чернокож затворник (Андре Браугър), който става най-добрия му приятел. Чрез песента. Романтичен неудачник (Скот Спидман) и щедра на сексуални услуги стопаджийка (Мариа Бело) ще си възвърнат самоуважението и надеждата. Чрез песента.
От самото начало режисурата не е наясно какво иска от своята история. Оформя отделните характери на места със заразителен реализъм, но по-често с излишни словесни подробности и ненужни “опашки” на действието. Непрекъснато лашкани от жанр в жанр, изпълнителите така и не са наясно в пародия ли са, в мелодрама или в трагедия. Едното по никакъв начин не произлиза от другото и преиграването става неизбежно. Знае се само, че всеки от тях рано или късно пропява. Но музиката не е продължение на действието, нито даже негова илюстрация. Остава си сама за себе си. Като професионален плейбек на караоке-естрада, в която аматьорите си остават аматьори въпреки ентусиазма, който ги гони.

* Караоке - изпълняване на популярни песни от аматьори пред публика, при което музиката върви на запис, а хората пеят с микрофон и често следят текста от монитор.



  1. “Магнолия” - 13 (44) (3)
  2. “Боен клуб” - 12 (24) (2)
  3. “Вдовицата на Свети Петър” - 10 (18) (2)
    “Да бъдеш Джон Малкович” - 10 (50) (4)
  4. “Братът в Чикаго” - 8 (27) (3)

Това е изборът на петима критици (Антония Ковачева, Александър Донев, Андроника Мартонова, Борислав Колев и Екатерина Лимончева) за най-стойностните филми в софийския киноафиш в периода от 26 януари до 1 февруари 2001 (програмата е публикувана на стр. Х). Регламентът е следният: всеки критик дава по пет заглавия, като първото в листата му получава 5 точки, второто - 4, третото - 3, четвъртото - 2, и петото - 1. Накрая резултатите от отделните листи се сумират, като петте филма, събрали най-много точки, оформят топ 5. След всеки филм са дадени точките, които той е получил през седмицата. В първите скоби е общият брой на точките, които е получил досега, а във вторите скоби - броят на седмиците с негово участие в топ 5. Всеки филм може да бъде класиран максимум 10 седмици.
Освен посочените заглавия в отделните критически листи за седмицата точки получиха още “Бягството на пилето” (6), “Порнографска връзка” (6), “Гепи” (4), “Гладиатор” (2), “Купонджии” (1), “Армагедон” (1) и “Пряко включване” (1).
В класацията не влизат филмите в кино “Одеон”, защото там по правило се прожектират шедьоври, отдавна надживели моментната мода. През тази седмица това важи и за панорамата “Най-доброто от Бергман” в Евро-българския културен център.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Прокълнатите крале

29 мар 2003, 10873 прочитания

Мрачният швейцарец

29 мар 2003, 6971 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капител" Затваряне
Рибена салата "Другото коляно"

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател