Руски сезон
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Руски сезон

Руски сезон

886 прочитания

Ако всичко замислено се осъществи, на Театър 199 му предстои руски сезон. В това пространство на свободни срещи между автори и текстове, създадено преди модата на откритите сцени, публиката винаги е била изкушавана с актьори звезди и заглавия от съвременната драматургия. В последните години репертоарът беше силно американизиран. След попаденията с „Монолози за вагината“ от Ева Енслър и „Доказателство“ на Дейвид Обърн сега 199 от­правя поглед към посттоталитарната пиеса в Русия. Там се появява ново поколение автори, между които са познатите и у нас Оля Мухина, Олег Богаев и Алексей Шипенко. Последното откритие е Василий Сигарев. Дебютната му пиеса „Пластелин“ е сравнявана със сканадалната „Пазаруване и секс“ на британеца Марк Рейвънхил. Главният герой в този драстичен сюжет е 14-годишен младеж с проблеми в общуването, породени от вече натрупана ексцесна биография. Подобно на учителя си Николай Коляда, Сигарев не заобикаля никое табу. Той е връстник на американския си колега Дейвид Обърн - малко над двайсетте, и като него печели престижни награди в родината си.

Да режисира този текст е поканен Иван Пантелеев, който сега поставя, снима документални филми и преподава в Германия. Последният му спектакъл в България беше „Трейнспотинг“ по романа на Ървин Уелш. Предложението е част от програмата на Театър 199 „Живи корени“, която връща известни наши театрали поне за малко в родината. В рамките на тази програма Младен Киселов постави „Есенна соната“ и отново ще работи тук през сезон 2003/2004. Още две съвременни руски пиеси чакат своята реализация - „Как я сьел собаку“ от Евгений Гришковец и „Пловец“ на Юрий Казарин. Двете заглавия са предложени от театъра по време на артистичната борса на „Варненско лято“, където млади режисьори представиха проекти за дебютните си спектакли.
Освен на новата руска драма Театър 199 залага и на проверения успех на Ясмина Реза („Арт“). Водят се преговори за авторските права върху последното ? произведение „Живот х 3“. Сюжетът се заплита около гостуването на млада двойка в приятелско семейство. Самата Реза играе една от ролите в парижката постановка.

Сезон 2002/2003 обаче ще стартира с руска класика. Първата планирана премиера е „Студио Чехов“ по „шегите в едно действие“ „Предложение“ и „Мечка“. Режисьор е Съни Сънински, поставил на същата сцена „Алхимикът“ по Паулу Коелю и комедийния хит „Охранители“ в МГТ „Зад канала“. В този спектакъл той ще участва и като актьор заедно с Мария Сапунджиева и Димитър Рачков.

Постановката трябва да е готова в началото на октомври, но сезонът започва още на 15 септември. Представленията както обикновено са от 19.30 ч., а актьорите всяка вечер са различни. Като никъде другаде.

Ако всичко замислено се осъществи, на Театър 199 му предстои руски сезон. В това пространство на свободни срещи между автори и текстове, създадено преди модата на откритите сцени, публиката винаги е била изкушавана с актьори звезди и заглавия от съвременната драматургия. В последните години репертоарът беше силно американизиран. След попаденията с „Монолози за вагината“ от Ева Енслър и „Доказателство“ на Дейвид Обърн сега 199 от­правя поглед към посттоталитарната пиеса в Русия. Там се появява ново поколение автори, между които са познатите и у нас Оля Мухина, Олег Богаев и Алексей Шипенко. Последното откритие е Василий Сигарев. Дебютната му пиеса „Пластелин“ е сравнявана със сканадалната „Пазаруване и секс“ на британеца Марк Рейвънхил. Главният герой в този драстичен сюжет е 14-годишен младеж с проблеми в общуването, породени от вече натрупана ексцесна биография. Подобно на учителя си Николай Коляда, Сигарев не заобикаля никое табу. Той е връстник на американския си колега Дейвид Обърн - малко над двайсетте, и като него печели престижни награди в родината си.

Да режисира този текст е поканен Иван Пантелеев, който сега поставя, снима документални филми и преподава в Германия. Последният му спектакъл в България беше „Трейнспотинг“ по романа на Ървин Уелш. Предложението е част от програмата на Театър 199 „Живи корени“, която връща известни наши театрали поне за малко в родината. В рамките на тази програма Младен Киселов постави „Есенна соната“ и отново ще работи тук през сезон 2003/2004.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.