Завръщане у дома
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Завръщане у дома

Завръщане у дома

Изложението "Кьолн 2003" превръща жилището в център на света

841 прочитания

Интериорът трябва да е такъв, че любимата ви музика да се чувства комфортно в него; да не се налага да затваряте очи, когато мечтаете... Улицата, градът са все по-враждебни, все по-чужди и принадлежащи другиму. Домът остава единствената защитена територия за своя обитател. Затова въпреки общата икономическа стагнация, мебелната индустрия е в подем. Homing* е нейният последен слоуган - търсене на безопасност и благополучие сред собствените четири стени - популяризиран на изложението за мебели и интериор „Кьолн '2003“. Със своите 1400 изложители от 51 страни то претендира да е най-мащабното събитие по рода си. Седемдесет и седем от общо 285 хил. кв. метра изложбена площ дават българският отговор на въпроса какво е съвременно - „Оптима мебел“, „Визател“, „Станков“, „Мебелор“, „Рива 21“ и „Абанос“.

Все по-опростени на вид са мебелите, въплъщаващи силното потребителско желание за мултифункционалност и приспособимост. За разлика от предишни години обаче изискванията към тях се увеличават. Новите „съквартиранти“ трябва не само да са лесно сглобяеми и разглобяеми, за да следват собственика си от стая в стая и от къща в къща, но и да се променят в зависимост от неговия вкус или настроение. Тромавите, тежки мебели категорично остават в миналото. Изглежда, вицовете за скрит в гардероба любовник постепенно ще отмрат, тъй като моделите с прозрачни врати не само са покорили пазара, но и продължават да са ключова тема. Витрините, които все по-често ще виждаме, са предимно от висококачествена пластмаса, вместо от стъкло. А комбинацията на материали - пластмаса със суров бамбук, водорасли, ратан - явно вече не притеснява никого.
Традиционна алтернатива за фасадата на шкафчетата е масивната дървесина - череша, бук, бреза, която отново се комбинира - този път с фурнирни плоскости. Палитрата варира от бежово до светлокафяво с червеникави сенки. С интересните си пори дъбът става все по-популярен, особено когато е ламиниран. Нововъведения се забелязват и при тъмните дървесини, без обаче това да променя второстепенната им роля. Орехът пази своите сигурни, но незначителни позиции. Дали обаче те няма да се подкопаят от тропическите тиково дърво и венге? Говорейки за дървесината е уместно да споменем, че металният облик на интериора - алуминий, инокс, хром - ще продължи да се налага убедително. Романтичната вълна, която минава през дамаските, оставя едри флорални мотиви, както и абстрактни десени в натурални цветове от дървесно кафяво до бяло. Изпъкват и едноцветни тъкани в чистите тонове на червено, зелено и виолетово. Ефектът отново е в комбинацията.

Десените се носят от вълна, лен, памук - традиционно предпочитани. Микрофибърът си печели все по-голям дял при изкуствените материи, съчетавайки елегантен вид с висока издръжливост. Кожата не губи позиции главно поради наличието на качествени обработки на пазара. Напоследък потребителите я предпочитат в по-суров вид.

След „Кьолн '2003“ един прословут английски афоризъм вече може да звучи и така: „Моят дом е центърът на света.“

* На път за дома; самонасочване - англ.

Интериорът трябва да е такъв, че любимата ви музика да се чувства комфортно в него; да не се налага да затваряте очи, когато мечтаете... Улицата, градът са все по-враждебни, все по-чужди и принадлежащи другиму. Домът остава единствената защитена територия за своя обитател. Затова въпреки общата икономическа стагнация, мебелната индустрия е в подем. Homing* е нейният последен слоуган - търсене на безопасност и благополучие сред собствените четири стени - популяризиран на изложението за мебели и интериор „Кьолн '2003“. Със своите 1400 изложители от 51 страни то претендира да е най-мащабното събитие по рода си. Седемдесет и седем от общо 285 хил. кв. метра изложбена площ дават българският отговор на въпроса какво е съвременно - „Оптима мебел“, „Визател“, „Станков“, „Мебелор“, „Рива 21“ и „Абанос“.

Все по-опростени на вид са мебелите, въплъщаващи силното потребителско желание за мултифункционалност и приспособимост. За разлика от предишни години обаче изискванията към тях се увеличават. Новите „съквартиранти“ трябва не само да са лесно сглобяеми и разглобяеми, за да следват собственика си от стая в стая и от къща в къща, но и да се променят в зависимост от неговия вкус или настроение. Тромавите, тежки мебели категорично остават в миналото.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK