Новият брой: Накъде след вота
Close

Бизнесът трябва да влезе в инфраструктурата

Петър Мутафчиев, министър на транспорта

Липсата на дългосрочен стратегически подход в последните петнадесет години е една от основните причини за незадоволителното състояние на транспортната инфраструктура. Затова непосредствено след встъпването си във властта нашето правителство си постави за задача да подготви стратегически документ, който ясно да определи приоритетите за развитието й през следващите 10 години. В разработената Национална стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на Република България през 2006 - 2015 г. са очертани основните приоритети по отношение на поддръжката, развитието и модернизацията на транспортната инфраструктура и са набелязани съответните мерки за постигането им.

Общата стойност на планираните в стратегията публични инвестиции са 4.712 млрд. евро. Източниците за финансиране са държавният бюджет 1.927 млрд. евро, предприсъединителните фондове на ЕС - 583 млн. евро, Кохезионният фонд на ЕС - 1.268 млрд. евро, Европейският фонд за регионално развитие - 259 млн. евро и други. Ограничените средства от евро пейските фондове и държавния бюджет и необходимостта от значителни инвестиции за модернизирането на пътищата ни задължават да търсим и други източници и схеми на финансиране. Голям дял от стратегията заемат плановете за реализиране на проекти чрез публичночастно партньорство.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал