Китай за начинаещи, или бизнес с няколко наум

Няколко правила за тези, които искат да правят бизнес с фабриката на света

<font size="2">
<p>За желаещите да инвестират в Китай, вратите все още се отварят трудно. За тези, които искат да купуват обаче, страната е като рог на изобилието.</p>
</font>
<font size="2">
<p>За желаещите да инвестират в Китай, вратите все още се отварят трудно. За тези, които искат да купуват обаче, страната е като рог на изобилието.</p>
</font>
<font size="2"> <p>За желаещите да инвестират в Китай, вратите все още се отварят трудно. За тези, които искат да купуват обаче, страната е като рог на изобилието.</p> </font>    ©  Reuters
<font size="2"> <p>За желаещите да инвестират в Китай, вратите все още се отварят трудно. За тези, които искат да купуват обаче, страната е като рог на изобилието.</p> </font>    ©  Reuters

Представете си стая, голяма приблизително колкото физкултурен салон. После си представете в нея слон. А сега помислете колко време ще успеете да избягвате сблъсъка си с него. Горе-долу това е положението на световния пазар днес. Там има един огромен фактор - китайското производство, с който вече не може да не се съобразяваш, или поне не за дълго време.

Китай произвежда всичко и го прави евтино. Независимо за коя област от производството става въпрос, сблъсъкът с китайската конкуренция е неизбежен. Всяка европейска държава има отрицателен търговски баланс с Китай - европейските консуматори поглъщат все повече стоки, произведени от все повече работници в Китай. В този смисъл да се оглеждаш сега за бизнес партньори на Изток е като да търсиш съвети за борсата от днешния вестник - леко закъсняло. Преди 10-15 години да правиш бизнес с китайци означаваше да си смел, достатъчно авантюристичен и готов на предизвикателства. Днес трябва да си такъв, ако не искаш да правиш бизнес с тях. Което не означава, че да работиш с китайски партньори е станало изключително лесно, а по-скоро е наложително. Дори и днес да се хвърлиш с главата напред в предизвикателство като огромния контролиран хаос на китайското производство, не е препоръчително. Ето защо "Капитал" се допита до няколко български фирми, работещи там, както и до няколко международни компании с опит в Китай, за да достигне до тези няколко правила за работа с китайски партньори.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    1

    Научете се как се произнасят имената на китайските градове или питайте някого, който знае - излагате се по този начин

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    eg
    • + 1

    стаията е добра, обаче от къде го измъдрихте това:

    "прайвът бранд(а)"


    грозно, грозно, дами и господа журналисти.

    Нередност?
  • анна

    Тъкмо се възмущавах от 'прайвът бранда'' и видях, че някой вече ме е изпреварил.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    dido

    Статията е хубава, въпреки малкото "трески за дялане". Скоро ще почнем да отиваме на гурбет в Китай, както е тръгнало.

    Нередност?
  • един
    • + 2

    Не бих квалифицирал статията като интересна.По-скоро е замазваща.Прилича ми малко на спазване на работния план.

    На всеки който иска да прави бизнес с Китай му трябва,както е казано и в статията - човек,който е в Китай и аз лично смятам,че това са българите живеещи и работещи в Китай.
    Не ми стана ясно , кои са тези "няколко български фирми".Надявам се разбирате,че "К&К електроникс" и тяхната ""Нео" - прайвът бранда на К&K"(което на чист български език си е "запазена марка") на практика са едно и също.

    @1 : това е по-скоро забавно,отколкото излагане :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал