Китай за начинаещи, или бизнес с няколко наум
Няколко правила за тези, които искат да правят бизнес с фабриката на света


Капитал

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Представете си стая, голяма приблизително колкото физкултурен салон. После си представете в нея слон. А сега помислете колко време ще успеете да избягвате сблъсъка си с него. Горе-долу това е положението на световния пазар днес. Там има един огромен фактор - китайското производство, с който вече не може да не се съобразяваш, или поне не за дълго време.
Китай произвежда всичко и го прави евтино. Независимо за коя област от производството става въпрос, сблъсъкът с китайската конкуренция е неизбежен. Всяка европейска държава има отрицателен търговски баланс с Китай - европейските консуматори поглъщат все повече стоки, произведени от все повече работници в Китай. В този смисъл да се оглеждаш сега за бизнес партньори на Изток е като да търсиш съвети за борсата от днешния вестник - леко закъсняло. Преди 10-15 години да правиш бизнес с китайци означаваше да си смел, достатъчно авантюристичен и готов на предизвикателства. Днес трябва да си такъв, ако не искаш да правиш бизнес с тях. Което не означава, че да работиш с китайски партньори е станало изключително лесно, а по-скоро е наложително. Дори и днес да се хвърлиш с главата напред в предизвикателство като огромния контролиран хаос на китайското производство, не е препоръчително. Ето защо "Капитал" се допита до няколко български фирми, работещи там, както и до няколко международни компании с опит в Китай, за да достигне до тези няколко правила за работа с китайски партньори.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Научете се как се произнасят имената на китайските градове или питайте някого, който знае - излагате се по този начин
стаията е добра, обаче от къде го измъдрихте това:
"прайвът бранд(а)"
грозно, грозно, дами и господа журналисти.
Тъкмо се възмущавах от 'прайвът бранда'' и видях, че някой вече ме е изпреварил.
Статията е хубава, въпреки малкото "трески за дялане". Скоро ще почнем да отиваме на гурбет в Китай, както е тръгнало.
Не бих квалифицирал статията като интересна.По-скоро е замазваща.Прилича ми малко на спазване на работния план.
На всеки който иска да прави бизнес с Китай му трябва,както е казано и в статията - човек,който е в Китай и аз лично смятам,че това са българите живеещи и работещи в Китай.
Не ми стана ясно , кои са тези "няколко български фирми".Надявам се разбирате,че "К&К електроникс" и тяхната ""Нео" - прайвът бранда на К&K"(което на чист български език си е "запазена марка") на практика са едно и също.
@1 : това е по-скоро забавно,отколкото излагане :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.