Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
От години вече пловдивската опера си проправя път в сложния лабиринт, наречен оцеляване на културните институции. В този смисъл и времето, определено традиционно за лятна ваканция, не влиза в сметките на пловдивската опера.
В началото на юни колективът се завърна от едно сериозно и престижно турне в Берлин, където на сцената на “Дойче опер” представиха 6 спектакъла на “Ернани” на Верди, “Княз Игор” на Бородин и “Цар Петър Велики” от съвременния руски композитор Андрей Петров. Веднага след това гостуване пловдивчани проведоха и ежегодния си Вердиев фестивал. Публиката очаква с интерес този фестивал и билетите за Античния театър, където се играят Вердиевите творби, се продават седмици по-рано. След кратка почивка от началото на месец август усилено се репетират нови заглавия за участие в два фестивала в Испания. Любопитно е, че и в Севиля, и в Палма де Майорка съставът на пловдивската опера е единственият “герой” на фестивалите на музикално-сценичното изкуство.
Пред запалените испански меломани и чуждестранни туристи ще се играят Пучиниевите опери ”Тоска”, “Бохеми” и “Мадам Бътерфлай”, както и прочутата творба на Бизе “Кармен”. Да покажеш “Кармен” в Севиля - мястото, където се е разиграла трагедията на младата циганка Кармен и Дон Хосе, трябва да имаш високо самочувствие! Точно това необходимо самочувствие успяха да изградят пловдивчани в последните години. Те се радват на покани за участия на различни международни изяви при изключително добри финансови условия.
Музикантите от Пловдив отдавна не се подвизават като пътуващ театър, при което обикновено чуждестранните импресарии изсмукват докрай силите на артистите. За директора, главен диригент и мениджър Борислав Иванов не е актуална идеята на всяка цена пътуване, а гостуване на престижни сцени, достойно представяне и нови договори при все по-добри условия. Не бих искала да омаловажавам качествата на другите оперни трупи в България. Повечето от тях имат потенциални възможности да бъдат предпочитаните театри за гостувания в чужбина. Но колко е важно този, който преговаря и сключва договорите, да е потопен до мозъка на костите си в музикалния бизнес, за да не подлага българските артисти на стресови ситуации. А е имало такива случаи. Слава богу, точно от това е предпазен колективът на пловдивската опера.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.