С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 сеп 1997, 0:00, 6631 прочитания

“Хонда CR-V”: три коли в една

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

CR-V (Comfortable Recreation Vehicle) означава комфортен автомобил за свободното време. Моделът обединява обема на комбито, проходимостта на джипа и комфорта на лимузината. Той е един от козовете в амбициозната програма на маркетинговите стратези на “Хонда” за Европа. Към рекордните 200 000 продадени коли през миналата година японците искат да прибавят нови сто хиляди през 1977.
На пръв поглед нареждат “Хонда CR-V” сред джиповете. Може би заради височината на купето - разстоянието между каросерията и земята е цели 20.5 сантиметра, или заради класическата форма на всъдеходите. Разликите правят впечатление едва във вътрешността на купето. Ергономичните седалки осигуряват достатъчно място дори за петима по-едри мъже. Големият багажник, обем 374 литра, може да побере и велосипед. Естествено след обръщане на облегалката на задната седалка. Подът на багажника може да се изтегли навън като шейна и да се ползва като туристическа маса. Задната врата е разделена на две: горната част се отваря нагоре, а долната встрани. Това са все конструкторски хитрини в полза на удобството на шофьор и пътници.
Двулитровият алуминиев двигател с мощност 128 коня прави “Хонда CR-V” бърза като лимузина. В комбинация със серийно предлаганата автоматична скоростна кутия той няма никакви проблеми със сравнително тежкото купе. Чак след 4000 оборота в минута става шумен и показва, че все пак не управляваме спортен болид.
Въпреки височината на купето и в завой хондата се шофира леко и сигурно. За това допринася и постоянното задвижване на четирите колела. Използван е както при “Фолксваген Синхро” и “Кънтри” така нареченият ламелен блокиращ диференциал, който при нужда включва допълнително и задните колела. Това решение слага известни граници на приложението на колата при силно пресечени планински терени. Все пак CR-V не е истински джип, а универсален автомобил за свободното време и за градско движение - последният вик на автомобилната мода: Sport Utility Vehicles.
Преди няколко години първи опипаха почвата “Тойота”, като създадоха модела РАV 4. Успехът бе толкова голям, че именити производители на германски луксозни коли като “БМВ” и “Порше” се включиха в играта. Дори “Мерцедес” вече е готов с М-класата - типичен представител на фън-модата, чиято премиера ще бъде през пролетта на идната година. Поради относително ниската си цена и универсалните си качества “Хонда CR-V” успешно атакува европейските пазари това лято. Дали обаче това ще бъде достатъчно, за да нареди японската фирма на челните места по продажби на Стария континент?



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1839 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 1963 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
White Snake идват в София

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10