Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Рецептата е колкото хитра, толкова и проста. Написа я “Форд” преди повече от трийсет години. Тогава със спортното купе “Капри” набързо покори сърцата и най-вече парите на автоманиаците в Европа. На базата на нормална лимузина и нейните шаси, окачване, двигател и скоростна кутия се поставя елегантна каросерия с две врати. Така се ражда ново спортно купе. Но ако беше толкова елементарно, всички автопроизводители щяха да печелят лесно по този начин.
Новият “Кугър” вече се продава в Съединените щати под името “Меркюри” и е конструиран на базата на модела “Мондео”, добре познат у нас. Въпреки че се използват близо 70 процента от детайлите на “Мондео”, от конвейерите във Флет Рок, Мичиган, слиза съвсем нов автомобил. Спортната аеродинамична каросерия е с цели осем сантиметра по-ниска от тази на лимузината. Необичайна за този клас е третата задна врата, превръщаща купето в практично комби с внушителен обем от 930 литра. Специално за високите европейски изисквания напълно е преработено сравнително мекото американско окачване. Така управлението става много по-директно, по-спортно. Дори при остри завои “Кугър” не изненадва шофьора с опасни занасяния при висока скорост. Разбира се, тук помага и електронната тракшън система. Модернизирана е и скоростната кутия, като ходът за превключване на предавките е по-къс, по-директен. Въпреки силно скосения покрив вътрешната част на купето е достатъчно просторна. Единствено пътниците отзад се чувстват като в кабината на реактивен самолет. Оборудването е изключително богато - задължителните вече въздушни възглавници са монтирани и странично, не липсват нито климатична инсталация, нито отопляеми кожени седалки.
За европейската премиера на “Форд Кугър” през септември в последна фаза е подготовката на два двигателя. Двулитровият мотор с четири цилиндъра и мощност 130 коня от новата фамилия “Цетек” е допълнително модернизиран. Използват се по-леки бутала и механични вместо хидравлични повдигачи на клапаните. Резултатът впечатлява - 80 процента от максималния въртящ момент на двигателя се достигат при нищожните 1200 оборота в минута - малко над празния ход. В сравнение с “Мондео” е намален с пет децибела шумът на мотора. С още по-спортни качества блести топ-агрегатът, който е с ходов обем 2500 кубически сантиметра, V-образен, шестцилиндров, мощност от 170 конски сили. Тук максималната скорост е над 225 километра в час, а ускорението от 0 до 100 e 8.6 секунди.
Всички качества карат маркетинговите стратези на Форд да се надяват, че “Кугър” ще повтори успеха на легендарното “Капри”. Още повече че цената - между 40 000 и 47 000 германски марки, също е сериозна предпоставка за това.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.