Новият брой:
Какво се случва в държавата

“Форд Кугър” се надява на фурора на “Капри”

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Рецептата е колкото хитра, толкова и проста. Написа я “Форд” преди повече от трийсет години. Тогава със спортното купе “Капри” набързо покори сърцата и най-вече парите на автоманиаците в Европа. На базата на нормална лимузина и нейните шаси, окачване, двигател и скоростна кутия се поставя елегантна каросерия с две врати. Така се ражда ново спортно купе. Но ако беше толкова елементарно, всички автопроизводители щяха да печелят лесно по този начин.
Новият “Кугър” вече се продава в Съединените щати под името “Меркюри” и е конструиран на базата на модела “Мондео”, добре познат у нас. Въпреки че се използват близо 70 процента от детайлите на “Мондео”, от конвейерите във Флет Рок, Мичиган, слиза съвсем нов автомобил. Спортната аеродинамична каросерия е с цели осем сантиметра по-ниска от тази на лимузината. Необичайна за този клас е третата задна врата, превръщаща купето в практично комби с внушителен обем от 930 литра. Специално за високите европейски изисквания напълно е преработено сравнително мекото американско окачване. Така управлението става много по-директно, по-спортно. Дори при остри завои “Кугър” не изненадва шофьора с опасни занасяния при висока скорост. Разбира се, тук помага и електронната тракшън система. Модернизирана е и скоростната кутия, като ходът за превключване на предавките е по-къс, по-директен. Въпреки силно скосения покрив вътрешната част на купето е достатъчно просторна. Единствено пътниците отзад се чувстват като в кабината на реактивен самолет. Оборудването е изключително богато - задължителните вече въздушни възглавници са монтирани и странично, не липсват нито климатична инсталация, нито отопляеми кожени седалки.
За европейската премиера на “Форд Кугър” през септември в последна фаза е подготовката на два двигателя. Двулитровият мотор с четири цилиндъра и мощност 130 коня от новата фамилия “Цетек” е допълнително модернизиран. Използват се по-леки бутала и механични вместо хидравлични повдигачи на клапаните. Резултатът впечатлява - 80 процента от максималния въртящ момент на двигателя се достигат при нищожните 1200 оборота в минута - малко над празния ход. В сравнение с “Мондео” е намален с пет децибела шумът на мотора. С още по-спортни качества блести топ-агрегатът, който е с ходов обем 2500 кубически сантиметра, V-образен, шестцилиндров, мощност от 170 конски сили. Тук максималната скорост е над 225 километра в час, а ускорението от 0 до 100 e 8.6 секунди.
Всички качества карат маркетинговите стратези на Форд да се надяват, че “Кугър” ще повтори успеха на легендарното “Капри”. Още повече че цената - между 40 000 и 47 000 германски марки, също е сериозна предпоставка за това.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал