S 80: най-сигурното Волво
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

S 80: най-сигурното Волво

S 80: най-сигурното Волво

1630 прочитания

Доскоро шегобийци се задяваха, че дизайнерите на големите лимузини на Волво използват детски рисунки при конструкцията на всеки свой модел. Толкова много прави линии и ъгли от по 90 градуса наистина трудно могат да се открият при друг автопроизводител. Дори ехидно сравняваха каросерията на шведите с формата на кутия за обувки.
С представянето на новата топ лимузина “Волво” S 80 започва нова ера за консервативната фирма. Дизайнът е изключително аеродинамичен, модерен и много привлекателен. Ян Юрланд, мениджър за Централна и Източна Европа, смело заявява, че това е най-скъпият и амбициозен проект в 71-годишната история на “Волво”. Под сурдинка се говори за инвестиции между 3 и 4 милиарда долара. Дали обаче S 80 ще бъде големият пробив сред конкуренцията на такива колоси като Мерцедес и БМВ, ще покаже бъдещето. Но вече е ясно, че това е най-сигурното Волво, произвеждано досега.
След представената през 1991 г. система за защита при страничен удар, дообогатена през 1994 г. чрез монтираните за първи път в света на странични въздушни възглавници, в новото “Волво”серийно се поставят надуваема въздушна завеса - IС. Тя е монтирана в тапицерията на тавана, от предната до задната колонка на каросерията, задейства се за 25 хилядни от секундата и обгръща главата и врата на пътниците, преди да последва страничен удар в колата. Въздушната завеса може да поеме около 75 на сто от генерираната при удар енергия.
“Волво” S 80 е първият модел със система за защита при камшичен удар. Облегалката и подглавникът на седалката са конструирани така, че при удар се придвижват паралелно назад, като горната част на тялото и главата са оптимално предпазени.
Активната сигурност на новото “Волво” S 80 също е изключително високо технологично ниво. Освен последното поколение на електронната система срещу блокиране на спирачките (ABS), колата е оборудвана с новото устройство за електронно разпределение на спирачното усилие между предния и задния мост - EBD. Още две нови системи допринасят за оптимална сигурност при най-тежки пътни условия. STC е система за контрол на стабилността и сцеплението - предотвратява боксуването на колелата при потегляне и движение. DSTC-системата за динамичен контрол чрез множество сензори запазва траекторията на автомобила при хлъзгав път и остър завой.
В началото във “Волво” S 80 ще бъдат монтирани два различни типа напречно разположени шестцилиндрови двигателя. Моделът, снабден с двоен турбо-компресор, по експлоатационни данни може да се сравни само с осемцилиндров четирилитров аналог - мощността е 272 конски сили. По-скромен е “нормалният шестак”, ходов обем 2900 куб. см и “само” 204 коня. През идната година следват 5 петцилиндрови мотора с мощност между 140 и 226 конски сили. Единият е турбодизел с директно впръскване на горивото. Единствено цените едва ли ще зарадват българските автолюбители - топмоделите ще струват над 60 000 долара.

Доскоро шегобийци се задяваха, че дизайнерите на големите лимузини на Волво използват детски рисунки при конструкцията на всеки свой модел. Толкова много прави линии и ъгли от по 90 градуса наистина трудно могат да се открият при друг автопроизводител. Дори ехидно сравняваха каросерията на шведите с формата на кутия за обувки.
С представянето на новата топ лимузина “Волво” S 80 започва нова ера за консервативната фирма. Дизайнът е изключително аеродинамичен, модерен и много привлекателен. Ян Юрланд, мениджър за Централна и Източна Европа, смело заявява, че това е най-скъпият и амбициозен проект в 71-годишната история на “Волво”. Под сурдинка се говори за инвестиции между 3 и 4 милиарда долара. Дали обаче S 80 ще бъде големият пробив сред конкуренцията на такива колоси като Мерцедес и БМВ, ще покаже бъдещето. Но вече е ясно, че това е най-сигурното Волво, произвеждано досега.
След представената през 1991 г. система за защита при страничен удар, дообогатена през 1994 г. чрез монтираните за първи път в света на странични въздушни възглавници, в новото “Волво”серийно се поставят надуваема въздушна завеса - IС. Тя е монтирана в тапицерията на тавана, от предната до задната колонка на каросерията, задейства се за 25 хилядни от секундата и обгръща главата и врата на пътниците, преди да последва страничен удар в колата. Въздушната завеса може да поеме около 75 на сто от генерираната при удар енергия.
“Волво” S 80 е първият модел със система за защита при камшичен удар. Облегалката и подглавникът на седалката са конструирани така, че при удар се придвижват паралелно назад, като горната част на тялото и главата са оптимално предпазени.
Активната сигурност на новото “Волво” S 80 също е изключително високо технологично ниво. Освен последното поколение на електронната система срещу блокиране на спирачките (ABS), колата е оборудвана с новото устройство за електронно разпределение на спирачното усилие между предния и задния мост - EBD. Още две нови системи допринасят за оптимална сигурност при най-тежки пътни условия. STC е система за контрол на стабилността и сцеплението - предотвратява боксуването на колелата при потегляне и движение. DSTC-системата за динамичен контрол чрез множество сензори запазва траекторията на автомобила при хлъзгав път и остър завой.
В началото във “Волво” S 80 ще бъдат монтирани два различни типа напречно разположени шестцилиндрови двигателя. Моделът, снабден с двоен турбо-компресор, по експлоатационни данни може да се сравни само с осемцилиндров четирилитров аналог - мощността е 272 конски сили. По-скромен е “нормалният шестак”, ходов обем 2900 куб. см и “само” 204 коня. През идната година следват 5 петцилиндрови мотора с мощност между 140 и 226 конски сили. Единият е турбодизел с директно впръскване на горивото. Единствено цените едва ли ще зарадват българските автолюбители - топмоделите ще струват над 60 000 долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Рамекен от Швейцария

Рамекен от Швейцария

Яйца в доматено гнездо

Яйца в доматено гнездо

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK