Евро-азиатският хамелеон
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Евро-азиатският хамелеон

Евро-азиатският хамелеон

548 прочитания

Колкото автомобилът е по-висок, толкова по-голям е неговият вътрешен обем. Това просто, но немного използвано техническо решение е един от козовете на дизайнерите и инженерите на “Тойота” при конструирането на новия модел “Ярис”. Мъникът със скромната си дължина от 3.62 метра е пряк конкурент на “Форд Ка”, но с височината си от метър и половина го надвишава с една глава. Наследникът на “Тойота Старлет” е с много интересна супермодерна каросерия, с характерна “муцуна” и големи фарове. Покривът въпреки клиновидната форма на купето се изкачва и слиза вълнообразно, за очите внушителната височина остава някак скрита и не дразни. За да изненада с огромен за размерите на автомобила вътрешен обем и маниакална функционалност. Съвсем необичайно за този клас задните пътници пътуват изключително удобно, с преместване на облегалката с 15 сантиметра, а обемът на багажника нараства от 205 на 305 литра (“Фолксваген Лупо” - 130 л, “Форд Ка” - 180 л). “Ярис” обаче се превръща в истински миниван, в който може да се транспортира дори голям хладилник, когато асиметрично разделените седалки се преместят и сгънат напълно. Необичайният интериор се допълва от разположен в средата на арматурното табло овален дисплей, който триизмерно показва скоростта на движение, оборотите на двигателя, дори температурата отвън.
“Тойота Ярис”, която засега се прави в Япония, но от 2001 г. ще слиза от конвейерите на завода във Валансиен, Северна Франция, се задвижва от еднолитров, четирицилиндров двигател с модерно изменящо се управление на клапаните. То води до изненадващата мощност от 68 коня, висока максимална скорост - 155 км/ч, и почти спортно ускорение от 0 до 100 - 13.6 секунди. Фабрично обявеният среден разход на гориво изглежда доста скромен - 5.6 литра на сто километра пробег, освен ако не е “разкрасен” по рекламни причини. Сравнително ниският максимален въртящ момент на двигателя от 90 Нм се постига едва при 4000 оборота, шумът на мотора над 130 км/ч е доста голям - всичко това доказва старата теория, че високите технологии много трудно могат да заменят кубатурата.
Базовият вариант на “Тойота Ярис” с три врати е с доста богато оборудване: електронна антиблокираща система на спирачките - АВС, въздушни спасителни възглавници - ербег за шофьора и спътника и радиокасетофон, той ще струва в Европа 18 960 германски марки. Топмоделът с пет врати, серво на волана, климатична инсталация, елпрозорци и централно заключване на вратите, че дори и радио със CD, ще бъде с 4000 марки по-скъп, но все още достатъчно изгодна покупка в сравнение с европейската конкуренция.

Колкото автомобилът е по-висок, толкова по-голям е неговият вътрешен обем. Това просто, но немного използвано техническо решение е един от козовете на дизайнерите и инженерите на “Тойота” при конструирането на новия модел “Ярис”. Мъникът със скромната си дължина от 3.62 метра е пряк конкурент на “Форд Ка”, но с височината си от метър и половина го надвишава с една глава. Наследникът на “Тойота Старлет” е с много интересна супермодерна каросерия, с характерна “муцуна” и големи фарове. Покривът въпреки клиновидната форма на купето се изкачва и слиза вълнообразно, за очите внушителната височина остава някак скрита и не дразни. За да изненада с огромен за размерите на автомобила вътрешен обем и маниакална функционалност. Съвсем необичайно за този клас задните пътници пътуват изключително удобно, с преместване на облегалката с 15 сантиметра, а обемът на багажника нараства от 205 на 305 литра (“Фолксваген Лупо” - 130 л, “Форд Ка” - 180 л). “Ярис” обаче се превръща в истински миниван, в който може да се транспортира дори голям хладилник, когато асиметрично разделените седалки се преместят и сгънат напълно. Необичайният интериор се допълва от разположен в средата на арматурното табло овален дисплей, който триизмерно показва скоростта на движение, оборотите на двигателя, дори температурата отвън.
“Тойота Ярис”, която засега се прави в Япония, но от 2001 г. ще слиза от конвейерите на завода във Валансиен, Северна Франция, се задвижва от еднолитров, четирицилиндров двигател с модерно изменящо се управление на клапаните. То води до изненадващата мощност от 68 коня, висока максимална скорост - 155 км/ч, и почти спортно ускорение от 0 до 100 - 13.6 секунди. Фабрично обявеният среден разход на гориво изглежда доста скромен - 5.6 литра на сто километра пробег, освен ако не е “разкрасен” по рекламни причини. Сравнително ниският максимален въртящ момент на двигателя от 90 Нм се постига едва при 4000 оборота, шумът на мотора над 130 км/ч е доста голям - всичко това доказва старата теория, че високите технологии много трудно могат да заменят кубатурата.
Базовият вариант на “Тойота Ярис” с три врати е с доста богато оборудване: електронна антиблокираща система на спирачките - АВС, въздушни спасителни възглавници - ербег за шофьора и спътника и радиокасетофон, той ще струва в Европа 18 960 германски марки. Топмоделът с пет врати, серво на волана, климатична инсталация, елпрозорци и централно заключване на вратите, че дори и радио със CD, ще бъде с 4000 марки по-скъп, но все още достатъчно изгодна покупка в сравнение с европейската конкуренция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Рамекен от Швейцария

Рамекен от Швейцария

Яйца в доматено гнездо

Яйца в доматено гнездо

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK