Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 апр 1999, 0:00, 525 прочитания

Евро-азиатският хамелеон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Колкото автомобилът е по-висок, толкова по-голям е неговият вътрешен обем. Това просто, но немного използвано техническо решение е един от козовете на дизайнерите и инженерите на “Тойота” при конструирането на новия модел “Ярис”. Мъникът със скромната си дължина от 3.62 метра е пряк конкурент на “Форд Ка”, но с височината си от метър и половина го надвишава с една глава. Наследникът на “Тойота Старлет” е с много интересна супермодерна каросерия, с характерна “муцуна” и големи фарове. Покривът въпреки клиновидната форма на купето се изкачва и слиза вълнообразно, за очите внушителната височина остава някак скрита и не дразни. За да изненада с огромен за размерите на автомобила вътрешен обем и маниакална функционалност. Съвсем необичайно за този клас задните пътници пътуват изключително удобно, с преместване на облегалката с 15 сантиметра, а обемът на багажника нараства от 205 на 305 литра (“Фолксваген Лупо” - 130 л, “Форд Ка” - 180 л). “Ярис” обаче се превръща в истински миниван, в който може да се транспортира дори голям хладилник, когато асиметрично разделените седалки се преместят и сгънат напълно. Необичайният интериор се допълва от разположен в средата на арматурното табло овален дисплей, който триизмерно показва скоростта на движение, оборотите на двигателя, дори температурата отвън.
“Тойота Ярис”, която засега се прави в Япония, но от 2001 г. ще слиза от конвейерите на завода във Валансиен, Северна Франция, се задвижва от еднолитров, четирицилиндров двигател с модерно изменящо се управление на клапаните. То води до изненадващата мощност от 68 коня, висока максимална скорост - 155 км/ч, и почти спортно ускорение от 0 до 100 - 13.6 секунди. Фабрично обявеният среден разход на гориво изглежда доста скромен - 5.6 литра на сто километра пробег, освен ако не е “разкрасен” по рекламни причини. Сравнително ниският максимален въртящ момент на двигателя от 90 Нм се постига едва при 4000 оборота, шумът на мотора над 130 км/ч е доста голям - всичко това доказва старата теория, че високите технологии много трудно могат да заменят кубатурата.
Базовият вариант на “Тойота Ярис” с три врати е с доста богато оборудване: електронна антиблокираща система на спирачките - АВС, въздушни спасителни възглавници - ербег за шофьора и спътника и радиокасетофон, той ще струва в Европа 18 960 германски марки. Топмоделът с пет врати, серво на волана, климатична инсталация, елпрозорци и централно заключване на вратите, че дори и радио със CD, ще бъде с 4000 марки по-скъп, но все още достатъчно изгодна покупка в сравнение с европейската конкуренция.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1897 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 2028 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Внимание, пожар в колата

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10