Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 юни 1999, 0:00, 715 прочитания

Подмладеният динозавър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Много малко са автомобилите по света, за които изминалите от старта на производството години нямат никакво значение. "Фолксваген" има своята "Костенурка", "Ситроен" - 2 CV, или Грозното пате, "Рено" - модела Р 4, "Ровър" - Мини. "Лендровър" - истинският работен джип, стои сред тях като самотен мастодонт. Цели 50 години вече се произвежда стабилната му каросерия от алуминий, без да претърпи кой знае какви стилистични промени. Вариантите на изпълнение са безброй: с гюрук или твърд покрив, две или четири врати, с двойна кабина или пък-ъп, междуосие 90, 110 и 130 инча (1 инч - 25.4 сантиметра).
В самото навечерие на 50-ия рожден ден на динозавъра на четири колела, мениджърите на Ровър са решили да му трансплантират ново сърце. За разлика от предишния, двигателят е супермодерна конструкция, много мощен, но по английски икономичен до скъперничество. Турбодизелът с директно впръскване на горивото разчита на технологията помпа-дюза, където за всеки от петте цилиндъра работи самостоятелна комбинация от дизелова помпа и впръскваща нафтата дюза. Моторът е с ходов обем от 2.5 литра, мощност от 122 конски сили, като максималният въртящ момент от 300 нютонметра се достига при доста скромните 1950 об./мин. Благодарение на новия агрегат, тромавия, муден "Лендровър" се превръща в пъргав тигър: ускорение 0-100 км/ч - 16.3 секунди. Подмладеният мастодонт не харчи повече от 12 литра нафта на сто километра, в сравнение с преди - рекордно постижение. Благодарение на новия допълнителен центрофугален филтър, маслото на двигателя може да се сменя след цели 20 000 километра пробег.
Направо революционно за британските традиции в производството на джипове е монтирането на такива електронни чудеса като антиблокиращата спирачна система - АВС, и трекшън-контролът. Благодарение на тях тежката машина остава винаги управляема и сигурна във всяка ситуация. Електрониката спира буксуващото колело, като прехвърля натоварването на тези, които имат още достатъчно сцепление с пътната настилка. Удълженият ход на пружините спомага за изненадващо комфортна возия. За разлика от цената, която е напълно в британските традиции - 16 400 английски лири.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1897 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 2026 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Пилешки бутчета със сусамена коричка

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10