Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 юли 1999, 0:00, 2565 прочитания

“Нисан Примера” с ново лице

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

“Проблемът пред “Нисан” е ясен. Автомобилите са с много високо качество, но за съжаление не изглеждат такива”. Признанието е на най-големия бос на японската фирма, шефът на управителния съвет Мацумура. Това изглежда е главната причина, поради която само след три години производство през есента ще се продава новият модел в средния клас - “Нисан Примера”. Конструкторите гордо заявяват, че в автомобила са направени над 600 подобрения.
Дизайнът на каросерията издава за първи път роднинството с “Рено”, което купи наскоро “Нисан”. Колата удивително напомня един от най-продаваните модели на французите - “Меган”. Справедливо е да се признае, че доста новости има и във вътрешността на купето. След много критики е увеличен обемът не само за пътуващите отпред, но и за пътниците в задната част на “Примера”. Серийното оборудване е вече доста богато. Автоматична климатична инсталация, електрически стъкла, централно заключване на вратите и СD-плеър ще разглезват бъдещите собственици. Много е направено за сигурността на пътниците. Отпред е увеличен обемът на страничните предпазни възглавници, а подобно на топовите модели на “Мерцедес” серийно се монтира т.нар. спирачен помощник, който при нужда без намесата на шофьора увеличава спирачната дейност.
Новости има и под капака на двигателя. Остава единствено базовият 1600-кубиков мотор с мощност 100 коня. Напълно нов е 1.8-литровият агрегат с по четири клапана на цилиндър и мощност 114 конски сили. Според първите съобщения той трябва да харчи много малко бензин: средно 7.3 литра на сто километра пробег и да отговаря на влизащата след година европейска норма за екологичност на изгорелите газове - Д 4. Топдвигателят е отново двулитров, но мощността е “скопена” на 140 коня, въпреки че японците обещават отлични динамични качества при нисък разход на гориво. След повече от година и половина “Нисан” ще предложи в този модел и най-новата си техническа разработка - супермодерен турбодизел и директно впръскване и обем 2.2 литра, от който японците очакват чудеса. Засега любителите на автомобилен хайтек трябва да се задоволят с безстепенната автоматична скоростна кутия CVT-Continuosly variable transmission, която се предлага за първи път в този клас автомобили. С нея са избегнати досегашните проблеми на автоматиците като придърпването при рязка промяна на оборотите или недостатъчна сигурност при тежки атмосферни условия. Експертите дори твърдят, че при автомобили, екипирани с такава автоматика, шофьорът се успокоява дотолкова, че губи субективното си усещане за скорост и опасности по пътя. В “Нисан” не са забравили и шофьорите - “спортисти”. За тях се предлагат автоматични скорости в комбинация с шест фиксирани предавки. Това ще спомогне за използване докрай възможностите на най-мощния двигател.
Премиерата на новата “Нисан Примера” ще бъде през септември на Франкфуртския автомобилен салон. Цената на базовия модел ще бъде около 34 000 германски марки, а близо още десет хиляди се добавят за топмодела на “Примера”.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1897 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 2028 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Пълнен лук на фурна

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10