Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 24 юли 1999, 0:00, 5855 прочитания

“Ланча Либра” - нова надежда?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

“Ланча” е зле, много зле. Продажбите са на дъното. Само маниаците си спомнят за осемкратния световен шампион по ралиспорт. Дори в родната Италия “Ланча” е пълен аутсайдер. Забравени са онези славни времена през петдесетте и шейсетте години, когато фирмата печелеше лаврите пред конкурента “Фиат” с модели като “Априлиа”, “Аурелия” или “Фламиния”.
“Либра” - така се нарича новата, може би последна надежда за оцеляването на “Ланча”. Колата ще се появи на европейските пазари в средата на октомври и ще се бори с такива сериозни конкуренти като “Ауди А4” и ВМВ 3-та серия. Наследничката на нещастния модел “Дедра” импонира с елегантната си, типично италианска форма на каросерията. Въпреки че особено в предната част силно напомня на дизайнерските решения на “Мерцедес” Е-клас или на “Ровър” 75. Специалистите виждат далечна аналогия със спортното купе “Ланча Аурелия” Б 20 ГТ от петдесетте години. Асоциацията налагат малките спортни мигачи, монтирани между кръглите фарове и решетката, чиято форма ни връща назад във времето. Те контрастират със супермодерното арматурно табло, където на многофункционален дисплей техноманиаците могат да следят работата на многобройните компютърни системи, командващи автомобила. “Либра” е с цели 12 сантиметра по-дълга и с 4 по-широка от предшественичката си “Дедра”, което значително повишава комфорта за пътниците. Значение имат и седалките, меки и удобни, напомнящи дизайнерска мебел в най-добрите италиански традиции. Известна аналогия с фалшив “Ролекс” или “Картие” налага пластмасовата имитация на скъпо дърво и черно лакираните командни копчета. Серийно се предлагат най-различни глезотии като автоматична климатична инсталация, централно заключване на вратите и електрически задвижвани странични стъкла, досегашен приоритет главно на южнокорейските производители. Меката возия се гарантира от новоконстриураното задно окачване с надлъжни водачи, което обаче при висока скорост и лош път бързо достига границите на възможностите си.
Предлаганите двигатели са добри познайници от гамата на концерна-майка “Фиат”, използвани в модели като “Фиат Браво” и “Мареа” или “Алфа Ромео” 156. От трите бензинови мотора: 1600-2000 куб. см мощност - 103-154 конски сили и двата дизела с техника “Комън Рейл”, най-забележителен е 2,4- литровият турбодизел. Въпреки 20-те коня по-малко в сравнение с най-мощния бензинов агрегат, той е значително по-еластичен и дърпа като разярен бик още от ниски обороти. Максималната скорост от 200 км/час и разходът на гориво средно 6,7 литра нафта на 100 км ще зарадват ухото на всеки собственик.
Твърде рано е да се прогнозира дали новата “Либра” ще спаси “Ланча” от кризата. Във всеки случай цената й ще бъде един от основните козове - около двайсет процента по-ниска от конкуренцията на “Ауди” и ВМW.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1895 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 2024 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Омлет с тиквички

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10