Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 авг 1999, 0:00, 1193 прочитания

“Мазда Премаци” - с трудна задача

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Този път азиатците проспаха началото. Новият компактен ван на “Мазда” -”Премаци” се появява на пазара, когато лъвският пай от продажбите е сякаш безвъзвратно разпределен. “Рено” дори успя да подготви подновен вариант на хита си “Сценик”. А в началото на 90-те именно “Мазда” с култовия си роудстар МХ-5 върна към живот един забравен дотогава клас автомобили. Сега японците сякаш искат да докажат, че не се отказват от борбата дори когато изходът изглежда доста съмнителен.
И за неспециалисти става ясно, че конструкторите на “Форд” - концерна-майка, активно са участвали при разработката на модния сега автомобил с пет врати и доста висок покрив. Набиват се в очи раздутите калници и капкообразното задно стъкло-патент на автомобила на 1999 г. “Форд Фокус”. Все пак за техническата основа е използвано шасито на един от най-успешните модели на “Мазда” в средния клас - 626. Още при качване в “Премаци” се усеща голямото междуосие - 2.67 метра, което в комбинация с внушителната височина създава простор за пътниците. Но силата на компактните ванове е изключителната функционалност. “Премаци” не отстъпва на останалите си конкуренти: задните седалки могат самостоятелно да се сгъват или съвсем да изчезнат от колата при нужда. В практична масичка може да се превърне средната седалка, а когато облегалката на предната падне напред, колата може да побере предмет с внушителната дължина от 2.60 метра. По всичко личи, че функционалността ще бъде основният коз на “Премаци”, защото обемът на нормалния багажник е по-скоро скромен - 370 литра.
Качествата на двигателя компенсират донякъде този недостатък. На празен ход не се чувства, че 1900-кубиковият мотор работи. Дори при висока скорост той остава много тих. Без да блести с излишна мощност - 114 конски сили, агрегатът се справя лесно с немалкото тегло на колата - натоварена близо 1.8 тона. Ускорението от 0 до 100 км/ч е прилично: 11.4 секунди. Максималната скорост е напълно достатъчна: 180 км/ч. “Мазда Премаци” е и икономичен семеен автомобил според стила на каране. Разходът на гориво на сто километра пробег е между 8 и 10 литра.
Въпреки че автомобилът е доста висок, окачването е подбрано сполучливо и возията е комфортна. Предното предаване е гарант за сигурност, дори при преминаване с висока скорост през серия от завои, което сигурно ще изкуши спортно амбицираните шофьори. Със сигурност няма да може да се каже същото за цената. Базовият модел на “Мазда Премаци” ще струва 37 500 германски марки, като непременно трябва да се предвидят още няколко хилядарки за полезно допълнително оборудване.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1897 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 2028 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Пълнени тиквички

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10