С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 1999, 0:00, 1540 прочитания

Неприятно, но факт - на буксир

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

През последните години автомобилите станаха много по-модерни, по-сигурни, а авариите и дефектите по пътя - все по-редки.
Въпреки всичко техниката в определен момент може да изневери. Колкото е по-сложна, толкова по-трудно се открива и отстранява дефектът. В повечето случаи е необходима прецизна апаратура, която имат само добре оборудваните сервизи. А ако аварията се случи далеч от тях? На помощ идват доброто старо въже за теглене и толерантен колега шофьор. Не забравяйте обаче, че издърпването на аварирал автомобил не е лека и най-вече е доста опасна процедура. За да не стане белята още по-голяма, задължително спазвайте няколко основни правила при теглене!
Използвайте само солидни въжета, пригодени специално за теглене, които се продават по фирмените магазини и бензиностанции. Обикновено въже за простиране, дори с по-голяма дебелина, може да причини опасна катастрофа. Въжето трябва да е снабдено със специални куки или карабини. Не се осланяйте дори на здравия моряшки възел или на стария шофьорски трик с подпъхнатия гаечен ключ.
Задължително закачете въжето на специалните места за теглене в предната и задната част на колата. Ще ги откриете лесно, ако не - направете справка в сервизната книжка или упътването към автомобила. В никакъв случай не връзвайте по елементите на кормилното управление, най-вече щангите за управление, окачването или спирачната система.
Въжето трябва да е дълго около пет метра, като в средата трябва да е закрепено червено предупредително флагче.
И двата автомобила трябва да са с включени аварийни светлини, а на задното стъкло на тегления не е лошо да поставите предупредителен триъгълник. През нощта осветителната уредба задължително трябва да работи изправно, а във всички случаи - спирачната и кормилна система.
Обезателно включете запалването на тегления автомобил. Така не само воланът няма да се заключи самостоятелно, но ще работят мигачите, чистачките, светлините. Ако е необходимо, подменете акумулатора временно с по-добре зареден. Не забравяйте обаче, че когато двигателят не работи, не можете да използвате сервото на волана и спирачките. Кормуването ще бъде по-трудно, ще натискате педала на спирачката с по-голяма сила.
Автомобилът, който тегли, трябва да тръгне леко, докато въжето се опъне. Стартирайте внимателно - така ще избегнете неприятно придръпване и ще удължите живота на амбриажа.
Карайте бавно и внимателно със скорост между 40 и 60 км/ч. Винаги предният автомобил определя темпото и посоката, а задният следи въжето да е опънато. При нужда първи спира шофьорът на теглената кола, като подпомага колегата си отпред. И двете коли по възможност трябва да се движат точно една след друга.
Добре е преди път двамата шофьори да се споразумеят за светлини и звукови сигнали при случай на нужда. А ако на един от двамата липсва необходимата квалификация, най-добре се обърнете към колесарите на “Пътна помощ”. Няма да излезе евтино, но е най-сигурният начин да се доберете до сервиза. 



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1871 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 1999 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Яйца в доматено гнездо

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10