Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 1999, 0:00, 1571 прочитания

Неприятно, но факт - на буксир

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

През последните години автомобилите станаха много по-модерни, по-сигурни, а авариите и дефектите по пътя - все по-редки.
Въпреки всичко техниката в определен момент може да изневери. Колкото е по-сложна, толкова по-трудно се открива и отстранява дефектът. В повечето случаи е необходима прецизна апаратура, която имат само добре оборудваните сервизи. А ако аварията се случи далеч от тях? На помощ идват доброто старо въже за теглене и толерантен колега шофьор. Не забравяйте обаче, че издърпването на аварирал автомобил не е лека и най-вече е доста опасна процедура. За да не стане белята още по-голяма, задължително спазвайте няколко основни правила при теглене!
Използвайте само солидни въжета, пригодени специално за теглене, които се продават по фирмените магазини и бензиностанции. Обикновено въже за простиране, дори с по-голяма дебелина, може да причини опасна катастрофа. Въжето трябва да е снабдено със специални куки или карабини. Не се осланяйте дори на здравия моряшки възел или на стария шофьорски трик с подпъхнатия гаечен ключ.
Задължително закачете въжето на специалните места за теглене в предната и задната част на колата. Ще ги откриете лесно, ако не - направете справка в сервизната книжка или упътването към автомобила. В никакъв случай не връзвайте по елементите на кормилното управление, най-вече щангите за управление, окачването или спирачната система.
Въжето трябва да е дълго около пет метра, като в средата трябва да е закрепено червено предупредително флагче.
И двата автомобила трябва да са с включени аварийни светлини, а на задното стъкло на тегления не е лошо да поставите предупредителен триъгълник. През нощта осветителната уредба задължително трябва да работи изправно, а във всички случаи - спирачната и кормилна система.
Обезателно включете запалването на тегления автомобил. Така не само воланът няма да се заключи самостоятелно, но ще работят мигачите, чистачките, светлините. Ако е необходимо, подменете акумулатора временно с по-добре зареден. Не забравяйте обаче, че когато двигателят не работи, не можете да използвате сервото на волана и спирачките. Кормуването ще бъде по-трудно, ще натискате педала на спирачката с по-голяма сила.
Автомобилът, който тегли, трябва да тръгне леко, докато въжето се опъне. Стартирайте внимателно - така ще избегнете неприятно придръпване и ще удължите живота на амбриажа.
Карайте бавно и внимателно със скорост между 40 и 60 км/ч. Винаги предният автомобил определя темпото и посоката, а задният следи въжето да е опънато. При нужда първи спира шофьорът на теглената кола, като подпомага колегата си отпред. И двете коли по възможност трябва да се движат точно една след друга.
Добре е преди път двамата шофьори да се споразумеят за светлини и звукови сигнали при случай на нужда. А ако на един от двамата липсва необходимата квалификация, най-добре се обърнете към колесарите на “Пътна помощ”. Няма да излезе евтино, но е най-сигурният начин да се доберете до сервиза. 



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рамекен от Швейцария

21 авг 1999, 1897 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

21 авг 1999, 2026 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Яйца в доматено гнездо

Още от Капитал
Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови модели

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10