Неприятно, но факт - на буксир
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Неприятно, но факт - на буксир

Неприятно, но факт - на буксир

1624 прочитания

През последните години автомобилите станаха много по-модерни, по-сигурни, а авариите и дефектите по пътя - все по-редки.
Въпреки всичко техниката в определен момент може да изневери. Колкото е по-сложна, толкова по-трудно се открива и отстранява дефектът. В повечето случаи е необходима прецизна апаратура, която имат само добре оборудваните сервизи. А ако аварията се случи далеч от тях? На помощ идват доброто старо въже за теглене и толерантен колега шофьор. Не забравяйте обаче, че издърпването на аварирал автомобил не е лека и най-вече е доста опасна процедура. За да не стане белята още по-голяма, задължително спазвайте няколко основни правила при теглене!
Използвайте само солидни въжета, пригодени специално за теглене, които се продават по фирмените магазини и бензиностанции. Обикновено въже за простиране, дори с по-голяма дебелина, може да причини опасна катастрофа. Въжето трябва да е снабдено със специални куки или карабини. Не се осланяйте дори на здравия моряшки възел или на стария шофьорски трик с подпъхнатия гаечен ключ.
Задължително закачете въжето на специалните места за теглене в предната и задната част на колата. Ще ги откриете лесно, ако не - направете справка в сервизната книжка или упътването към автомобила. В никакъв случай не връзвайте по елементите на кормилното управление, най-вече щангите за управление, окачването или спирачната система.
Въжето трябва да е дълго около пет метра, като в средата трябва да е закрепено червено предупредително флагче.
И двата автомобила трябва да са с включени аварийни светлини, а на задното стъкло на тегления не е лошо да поставите предупредителен триъгълник. През нощта осветителната уредба задължително трябва да работи изправно, а във всички случаи - спирачната и кормилна система.
Обезателно включете запалването на тегления автомобил. Така не само воланът няма да се заключи самостоятелно, но ще работят мигачите, чистачките, светлините. Ако е необходимо, подменете акумулатора временно с по-добре зареден. Не забравяйте обаче, че когато двигателят не работи, не можете да използвате сервото на волана и спирачките. Кормуването ще бъде по-трудно, ще натискате педала на спирачката с по-голяма сила.
Автомобилът, който тегли, трябва да тръгне леко, докато въжето се опъне. Стартирайте внимателно - така ще избегнете неприятно придръпване и ще удължите живота на амбриажа.
Карайте бавно и внимателно със скорост между 40 и 60 км/ч. Винаги предният автомобил определя темпото и посоката, а задният следи въжето да е опънато. При нужда първи спира шофьорът на теглената кола, като подпомага колегата си отпред. И двете коли по възможност трябва да се движат точно една след друга.
Добре е преди път двамата шофьори да се споразумеят за светлини и звукови сигнали при случай на нужда. А ако на един от двамата липсва необходимата квалификация, най-добре се обърнете към колесарите на “Пътна помощ”. Няма да излезе евтино, но е най-сигурният начин да се доберете до сервиза. 

През последните години автомобилите станаха много по-модерни, по-сигурни, а авариите и дефектите по пътя - все по-редки.
Въпреки всичко техниката в определен момент може да изневери. Колкото е по-сложна, толкова по-трудно се открива и отстранява дефектът. В повечето случаи е необходима прецизна апаратура, която имат само добре оборудваните сервизи. А ако аварията се случи далеч от тях? На помощ идват доброто старо въже за теглене и толерантен колега шофьор. Не забравяйте обаче, че издърпването на аварирал автомобил не е лека и най-вече е доста опасна процедура. За да не стане белята още по-голяма, задължително спазвайте няколко основни правила при теглене!
Използвайте само солидни въжета, пригодени специално за теглене, които се продават по фирмените магазини и бензиностанции. Обикновено въже за простиране, дори с по-голяма дебелина, може да причини опасна катастрофа. Въжето трябва да е снабдено със специални куки или карабини. Не се осланяйте дори на здравия моряшки възел или на стария шофьорски трик с подпъхнатия гаечен ключ.
Задължително закачете въжето на специалните места за теглене в предната и задната част на колата. Ще ги откриете лесно, ако не - направете справка в сервизната книжка или упътването към автомобила. В никакъв случай не връзвайте по елементите на кормилното управление, най-вече щангите за управление, окачването или спирачната система.
Въжето трябва да е дълго около пет метра, като в средата трябва да е закрепено червено предупредително флагче.
И двата автомобила трябва да са с включени аварийни светлини, а на задното стъкло на тегления не е лошо да поставите предупредителен триъгълник. През нощта осветителната уредба задължително трябва да работи изправно, а във всички случаи - спирачната и кормилна система.
Обезателно включете запалването на тегления автомобил. Така не само воланът няма да се заключи самостоятелно, но ще работят мигачите, чистачките, светлините. Ако е необходимо, подменете акумулатора временно с по-добре зареден. Не забравяйте обаче, че когато двигателят не работи, не можете да използвате сервото на волана и спирачките. Кормуването ще бъде по-трудно, ще натискате педала на спирачката с по-голяма сила.
Автомобилът, който тегли, трябва да тръгне леко, докато въжето се опъне. Стартирайте внимателно - така ще избегнете неприятно придръпване и ще удължите живота на амбриажа.
Карайте бавно и внимателно със скорост между 40 и 60 км/ч. Винаги предният автомобил определя темпото и посоката, а задният следи въжето да е опънато. При нужда първи спира шофьорът на теглената кола, като подпомага колегата си отпред. И двете коли по възможност трябва да се движат точно една след друга.
Добре е преди път двамата шофьори да се споразумеят за светлини и звукови сигнали при случай на нужда. А ако на един от двамата липсва необходимата квалификация, най-добре се обърнете към колесарите на “Пътна помощ”. Няма да излезе евтино, но е най-сигурният начин да се доберете до сервиза. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Рамекен от Швейцария

Рамекен от Швейцария

Яйца в доматено гнездо

Яйца в доматено гнездо

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK