С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 1999, 0:00, 1997 прочитания

“Волво” С 70 - кабриолет с каска

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

След 70-годишна пауза “Волво” отново предложи кабриолет на заклетите си почитатели. По всичко изглежда, че голямото чакане си е заслужавало. След лимузините, които предпазват пасажерите като танк, сега шведите с маниашка прецизност осигуряват далеч по-опасния открит автомобил. Половин дузина електронни ангели-спасители бдят за здравето на пътниците във “Волво” С 70.
Сърцето на системата е патентираната от “Волво” защита, наречена ROPS-Roll-Over - Protection-System. Ако каросерията се наклони встрани повече от 42 градуса или надлъжно над 72, което би означавало преобръщане на колата, за 0,2 секунди над задните облегалки автоматично изскачат предпазни скоби за главите на пътниците. Освен задължителните въздушни възглавници отпред каросерията е подсилена странично и допълнително е осигурена с още една система от ербег - SIPSSIDE-impact-protection-system. Монтирана е и изпробваната в лимузините на “Волво” защитна система за облегалките на предните седалки, която поема особено опасния за гръбначния стълб удар отзад. Според резултатите от специализирани тестове по този начин се намаляват с над 50 процента ускорителните сили, действащи при катастрофа върху шийните прешлени на шофьора и спътника му.
Освен сигурността, където шведите са в стихията си, откритата лимузина на “Волво” предлага и изключителен лукс. Чрез сложна, но ефективна хидравлична система, само с натискане на едно копче гюрукът се прибира автоматично за половин минута. Единственият минус е, че това коства почти половината от обема на багажника. За разлика от конкуренцията обаче купето гарантира простор и удобство за четирима пътници. И безброй серийно монтирани глезотии като автоматична електронно регулирана климатична инсталация, електрическо преместване на седалките с памет, квадрофонична аудиосистема. Возията е комфортна благодарение на внушителното междуосие от 266 сантиметра и съобразеното с него окачване.
Двигателят хармонира с достойнствата на купето. Въпреки внушителната си мощност от 193 коня: обем 2435 кубика, турбокомпресор и по четири клапана на петте цилиндъра, той не подтиква към шеметни ускорения и безумни скорости. Силата му по-скоро е в безупречната еластичност и спокойна работа дори при високи обороти. Това е напълно в стила на “Волво”, които предлагат автомобили за спокойни и уравновесени характери, а не за безмилостни спортни карачи.
При новото “Волво” С 70 кабриолет може би лъжичката катран в меда ще бъде цената. Тя започва от 40 000 долара и върви нагоре.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Яйца в доматено гнездо

14 авг 1999, 624 прочитания

Неприятно, но факт - на буксир

14 авг 1999, 1540 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "СВОБОДНО ВРЕМЕ" Затваряне
Рамекен от Швейцария

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10