Новата кройка на кризата

Продажбите на облекло и текстил са скочили 3.4 пъти от 2000 г. до 2008 г.<br />
<br />
Продажбите на облекло и текстил са скочили 3.4 пъти от 2000 г. до 2008 г.<br />
<br />
Продажбите на облекло и текстил са скочили 3.4 пъти от 2000 г. до 2008 г.<br /> <br />    ©  Юлия Лазарова
Продажбите на облекло и текстил са скочили 3.4 пъти от 2000 г. до 2008 г.<br /> <br />    ©  Юлия Лазарова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Малко сектори могат да се похвалят с ръст на бизнеса в пъти. Това със сигурност важи за производството на облекла и текстил. От 2000 г. до миналата година продажбите в бранша са скочили 3.4 пъти и са на стойност около 3.7 млрд. лв. Ръстът обаче се забавя и през 2008 г. е едва 9%. Но погледнато през призмата на тази година, това си е направо показател мечта.

Причината е, че браншът работи основно за износ, а глобалната криза удари драстично потреблението в света и сви наполовина поръчките за българските компании. В резултат част от предприятията в сектора вече затвориха производства, други съкратиха драстично броя на служителите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал