Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

"Да засадим въздух за нашите деца"

P&G и фондация "Детски книги" са партньори в пилотния проект

"Да засадим въздух за нашите деца"
"Да засадим въздух за нашите деца"

- P&G и фондация "Детски книги" си партнират в пилотния проект "Да засадим въздух за нашите деца". Неговата цел е създаването на зелени площи в пет училищни двора, за да могат учениците да се възползват от малко по-добър въздух.

Замърсяването на въздуха в големите градове е предизвикателство не само в България, но и в други градове в Европа и отвъд нея*. Данните за наличието на фини прахови частици, въглероден диоксид и серен диоксид във въздуха показват, че едни от най-замърсените градове в страната са: София, Русе, Пловдив и Стара Загора**. Изхождайки от това, P&G се обедини с фондация "Детски книги", за да помогне.

- P&G и фондация "Детски книги" си партнират в пилотния проект "Да засадим въздух за нашите деца". Неговата цел е създаването на зелени площи в пет училищни двора, за да могат учениците да се възползват от малко по-добър въздух.

Замърсяването на въздуха в големите градове е предизвикателство не само в България, но и в други градове в Европа и отвъд нея*. Данните за наличието на фини прахови частици, въглероден диоксид и серен диоксид във въздуха показват, че едни от най-замърсените градове в страната са: София, Русе, Пловдив и Стара Загора**. Изхождайки от това, P&G се обедини с фондация "Детски книги", за да помогне.

Зелените площи, които инициативата цели да облагороди,

са проектирани от ландшафтен архитект и са съобразени с особеностите на всеки двор - какво е неговото разположение, каква е почвата и т.н. В зелените площи ще бъдат засадени три дървесни вида - шестил, лирово дърво, амброво дърво, както и вечнозеленият храст фотиния и жълтата форзиция. Учениците ще разполагат и с пейки, на които да седнат за глътка свеж въздух между часовете.

Първото училище, чийто двор бе превърнат в по-красиво и зелено място на 25 април т.г., бе 199-о основно училище "Свети апостол Йоан Богослов" в столичния жилищен квартал "Левски Г". Следват още четири училища - ОУ "Олимпи Панов" в Русе, 95 СУ "Проф. Иван Шишманов" в София, Френската езикова гимназия "Антоан дьо Сент-Екзюпери" в Пловдив и 5 ОУ "Митьо Станев" в Стара Загора. Всички училища са част от читателската мрежа "Бисерче вълшебно", която събира запалени читатели с мнение и отношение към заобикалящия ги свят.

Точно това е и причината освен със зелени кътове, в които децата ще могат да дишат малко по-чист въздух, в рамките на кампанията P&G и Фондация "Детски книги" да подарят на училищата специализирана литература с екологична насоченост, така че учениците да осмислят по-добре нуждата от опазване на природата, да адресират проблемите на своето населено място и да открият работещи решения за защита на околната среда.

Кампанията "Да засадим въздух за нашите деца" започна на 30 март тази година и ще продължи до 30 април 2023 година. В този период компанията

дарява част от стойността на всяка покупка на продукти с марките на P&G,

сред които Ariel, Fairy, Lenor, Head & Shoulders, Gillette, Oral-B, Pampers и други, на фондация "Детски книги" с цел създаване на зелени площи в пет български училища.

Настоящата кампания е част от цялостното виждане на P&G, че планетата - "Това е нашият дом". В тази дългогодишна линия на мислене P&G се ангажира да използва своя глас, обхват, иновации и експертен опит, за да помогне на хората да бъдат по-природосъобразни в домовете си. "Това е нашият дом" е дългосрочен призив за действие да се обединим и да помогнем на планетата - нашият дом.

Марките на P&G, сред които Ariel, Fairy, Lenor, Head & Shoulders, Oral-B, Gillette, Pampers и други, могат да ви помогнат с висококачествени продукти, които улесняват устойчивия избор, без да се налага компромис с ефективността. Като компания P&G ще продължи да намалява въздействието на дейността си върху околната среда, изпълнявайки или надминавайки целите си до 2030 година да постигне нулев въглероден отпечатък, да има 100% рециклируеми или преизползваеми опаковки, както и да съкрати употребата на чиста пластмаса наполовина.

Амбицията на P&G е марките ѝ

да осигуряват едновременно високо качество и природосъобразност,

за да подобрят живота както сега, така и за идните поколения. В основата на амбициите на компанията е да подобри средата на живот на служителите си във всички процеси и операции във веригата за доставки. Плановете за развитие на устойчивите политики на P&G включват четири стълба: Климат, Отпадъци, Вода и Природа, в които компанията вижда най-голяма възможност да помогне за промяна на планетата и бизнеса.

Фондация "Детски книги" е създадена през 2013 година, а основната ѝ цел е да насърчава четенето сред децата, да променя нагласите на възрастните относно значението на четенето от ранна възраст за по-късна реализация и да насърчава издаването на качествени материали за четене, които развиват читателския вкус на децата. Основател и председател на управителния съвет на фондацията е носителката на титлите "Рицар на книгатa", присъждана от асоциация "Българска книга", и "Посланик на библиотеките" на Българската библиотечно-информационна асоциация Валентина Стоева.

Още от Капитал