Господарката на жегите: какво значи да си директор по горещините в една община
Елени Миривили, първият директор по горещините в европейски град - Атина, пред "Капитал"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Капитал" разговаря с жената, която първа заема този пост през 2021 г. - Елени Миривили. Наскоро тя става и глобален директор по горещините към агенцията UN Habitat. Миривили е била и заместник-кмет на Атина за градска среда и климатична устойчивост в периода 2017 - 2019 г.
Тя разказа какво точно прави директорът по горещините, защо е важна тази позиция и какво са успели да постигнат в Атина само за няколко години.
Вие сте първият главен директор по горещините в Атина - как бихте описали тази длъжност на човек, който за първи път чува за chief heat officer?
Главният директор по горещините е пост в общината, в областната администрация или на национално ниво, чийто директор се опитва да координира различни отдели и различни усилия, така че да бъдат постигнати две големи задачи. Едната е да се защитят най-уязвимите хора от жегата. И втората е да се увери, че градът ще спре да следва "глупави" практики, които го правят все по-горещ, и ще започне да прави правилни неща, които да го направят по-хладен.В кои сектори са тези действия?
На първо място здравният. Например в община Атина имаме общински клиники и хора, които работят там - лекари, медицински сестри и т.н. След това имаме цял отдел за социални грижи, който се занимава с възрастни хора, старчески домове и помага на възрастните, особено по времето на COVID. Положихме много усилия с този отдел, за да отидем при хората, които живеят сами и се нуждаят от помощ. Министерството на транспорта също е важно, за да се уверим, че при интензивна гореща вълна ще имаме непрекъснати връзки на транспорта, защото има електрически трамваи, които работят с ток, имаме и метро, което е с климатик. При прекъсвания на електричеството може да се създадат много проблеми, да стане наистина горещо и наистина опасно в транспортния сектор.Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.